شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۳:۴۸

حمایت شورای عالی صنایع دریایی از توسعه توریسم دریایی

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعلام حمایت شورای عالی صنایع دریایی از توسعه توریسم دریایی در جلسه اخیر این شورا خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، سید کاظم خلدی نسب در گفتگو با خبرنگار مانا به تدوام حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسات شورای عالی صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر این شورا که هفته گذشته برگزار شده بود، بر توسعه گردشگری دریایی تاکید شد. مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعطای تسهیلات برای شرکت‌های کشتی‌سازی داخلی و تقویت این شرکت‌ها به منظور ساخت شناورهای تفریحی خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در جلسات شورای عالی صنایع دریایی به طور جد پیگیری می‌‌شود.


به گفته وی، توسعه شناورهای تفریحی در آب‌های داخلی کشور می‌‌تواند به‌عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه گردشگری دریایی مطرح شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه اخیر شورای عالی صنایع دریایی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که در همایش تخصصی گردشگری دریایی که قرار است آذر ماه امسال در عسلویه برگزار شود، از موضوعات مرتبط با صنایع دریایی در قالب پنل‌های مجزا حمایت کند. مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته‌های خود بیان کرد: اعضای شورای عالی صنایع دریایی نیز در نهایت حمایت خود را برای همکاری در راستای توسعه گردشگری دریایی و شرکت در همایش تخصصی گردشگری دریایی عسلویه اعلام کردند.


این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح موضوع گردشگری دریایی در شورای عالی صنایع دریایی را بسیار حائز اهمیت دانست. خلدی نسب بر ضرورت همکاری همه‌جانبه ارگان‌های دریایی، در خصوص توسعه گردشگری دریایی تاکید کرد و اذعان داشت: شرکت در جلسات این شورا می‌‌تواند در تسریع روند اقدامات در حال انجام از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه گردشگری دریایی بسیار موثر باشد.


وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شرکت در جلسات شورای عالی صنایع دریایی، برنامه‌های خود را در راستای توسعه گردشگری دریایی در قالب گزارش‌های توجیهی مطرح می‌‌کند تا بتواند در صورت لزوم حمایت سایر اعضای شورا را برای توسعه توریسم دریایی در کشور جلب کند. مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که در جلسه اخیر شورای صنایع دریایی بر آن تاکید شد به سند توسعه راهبردی گردشگری دریایی کشور مربوط می‌‌شد. وی خاطرنشان ساخت: قرار است این سند راهبردی با نهایی شدن نظرات ارگان‌های مرتبط با امور دریایی در آذر ماه امسال در عسلویه نهایی و امضای مقامات عالی رتبه برسد.


وی با اشاره به این‌که با تهیه این سند و ورود ارگان‌های مرتبط با امور دریایی برای توسعه گردشگری دریایی، بدون شک شاهد حضو سرمایه گذاران زیادی در این بخش خواهیم بود، اذعان داشت: در این سند ایجاد راه‌های قانونی برای تسهیل در ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در سواحل و دریاهای کشور دیده شده است. این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه همچنین از افزایش تقاضاها برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش توریسم دریایی با تهیه سند راهبردی گردشگری دریایی خبر داد که می‌‌تواند تاثیر بسزایی در رشد سریع‌تر این بخش داشته باشد. خلدی نسب اظهار کرد: از سال 1390 با برگزاری جلسات مختلفی تحت عنوان شورای راهبری گردشگری دریایی با حضور نمایندگان دستگاه مختلف مرتبط با امور دریایی کشور در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به منظور بررسی راه‌کارهای توسعه گردشگری دریایی برگزار شده است.

وی اذعان داشت: با برگزاری این جلسات طی چند سال اخیر موفق شدیم، پیش‌نویس توسعه گردشگری دریایی را تهیه و تدوین کنیم که همان‌طور که گفته شد در صورت توافق نهایی بر سر موضوعات مطرح شده در پیش نویس، سند نهایی آذر ماه امسال در همایش تخصصی گردشگری دریایی به امضای نهایی خواهد رسید. گفتنی است، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری از اواخر سال گذشته موفق شد در جلسات شورای عالی صنایع دریایی با هدف پیگیری توسعه توریسم دریایی به صورت مداوم و عضو ثابت شرکت کند.



  کد خبر : 2230
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :